W świetle rosnących rachunków za utrzymanie punktów mycia, producenci myjni nieustannie pracują nad optymalizacją generowanych kosztów eksploatacyjnych i zwiększeniem wydajności oferowanego sprzętu. Z reguły są to optymalizacje techniczne związane z wprowadzaniem alternatywnych źródeł zasilania, coraz to bardziej zaawansowanego osprzętu lub jego sterowników, pojawiają się również mniej oczywiste rozwiązania. A te, jak można się przekonać, potrafią niebagatelnie zwiększyć zyski! Mowa o ciekawej idei dotyczącej funkcjonowania myjni portalowych, a mianowicie o „concept drive in”. Na czym polega ta koncepcja i czy faktycznie pozwala poprawić opłacalność prowadzenia punktu automatycznego mycia?

Na czym polega „concept drive in”

Standardowo przyjeżdżając na automatyczną myjnię portalową, jesteśmy zobowiązani do wyboru programu, uiszczenia opłaty, pozostawienia pojazdu w wyznaczonym miejscu i uruchomienia procesu mycia poprzez wciśnięcie przycisku „start”. Samo mycie zajmuje zaledwie kilka minut, ale jak się okazuje, sporo czasu zabierają nam czynności je poprzedzające. I tu rodzi się pytanie, a co jeśli, kierowca podczas wyboru programu i na czas mycia mógłby pozostać w samochodzie? O ile mogłoby to zwiększyć przepustowość i co za tym idzie zyski myjni portalowej?

„Concept drive in” w myjniach portalowych właśnie taką możliwość daje kierowcom, co z założenia ma znacznie zwiększyć ilość możliwych do umycia pojazdów w określonym czasie. Analogii można dopatrywać się w myjniach tunelowych, gdzie kierowca zazwyczaj nie musi opuszczać pojazdu podczas procesu mycia, a te zaś mogą pochwalić się najwyższą z możliwych wydajnością. Można więc stwierdzić, że inspiracja „concept drive in” w myjniach portalowych płynie z flagowego rozwiązania w świecie myjni samochodowych.

Oszczędności, czy zyski?

Co realnie daje zmiana dotychczasowej koncepcji funkcjonowania myjni portalowych? Zakłada się, że w ciągu godziny z portalu może skorzystać ok. 10 samochodów. Jedno, pełne mycie trwa więc około sześciu minut, a jego czas liczy się od momentu zakupu usługi aż do momentu kiedy pojazd opuści halę. W sytuacji, kiedy bez wysiadania z samochodu, kierowca wybierze i zakupi program, a potem zostanie w środku pojazdu, to w ciągu godziny będzie można umyć nawet 15 samochodów. To zaś daje ogromny wzrost wydajności, bo aż o 50 procent!

„Concept drive in” a bezpieczeństwo

Oczywiście od razu nasuwa się kolejne pytanie, co z bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów. Bo właśnie tym motywowany był poprzedni schemat funkcjonowania myjni portalowych. Co zrobić kiedy klient zasłabnie lub jego dzieci wpadną w panikę i będą chciały szybko opuścić samochód? Producenci myjni przygotowali się i do tego.

Jeśli wydarzy się coś złego i kierowca będzie musiał natychmiast opuścić samochód, to wystarczy, że… zatrąbi. W myjni portalowej drive in są bowiem zainstalowane sensory wychwytujące dźwięk i kiedy zarejestrują one dźwięk klaksonu, to praca urządzenia zostanie natychmiast zatrzymana. To umożliwi szybkie i bezpieczne opuszczenie pojazdu. Dodatkowo podobnie, jak w występujących obecnie myjniach portalowych na zewnątrz znajduje się wyłącznik bezpieczeństwa, który może być użyty niezależnie przez obsługę myjni.

Wydajność i bezpieczeństwo z „concept drive in”

Okazuje się, że „concept drive in” to w praktyce potężne narzędzie do znacznego zwiększenia wydajności i co za tym idzie zysków płynących z posiadania myjni portalowej. Dla kierowców zaś to większa wygoda przy zachowaniu pełni bezpieczeństwa.

Prośba o kontakt

Masz pytania dotyczące naszych produktów lub usług?
A może sugestie, którymi chciałbyś się podzielić?
Jesteśmy do dyspozycji i czekamy na wiadomość!