Mycie zasadnicze

Strefa mycia zasadniczego Christ Wash Systems, w skład której wchodzą: szczotki konturowe, portale myjące, szczotki dachowe, napędy szczotek, łuki nanoszenia politury oraz systemy pasów poprzecznych.

Strefie Mycia Zasadniczego Myjni Tunelowych Christ Wash Systems

SZCZOTKI KONTUROWE – Szczotki konturowe Kontex

2 walce, wysokość mycia 1100 mm.

Bardzo ważny element w myjniach tunelowych. Wspomaga mycie boczne pojazdów, zarówno progi jak i powierzchnie błotników. Rama wykonana ze stali nierdzewnej. Wysokość mycia 1100 mm.

Szczotki konturowe Mini-Kontex

2 walce, wysokość mycia 500 mm

Urządzenie przeznaczone do mycia progów pojazdu, dolnych jego części bocznych oraz felg.

Szczotki konturowe Van-Kontex

2 szczotki, wysokość mycia 1900 mm

Przeznaczone do mycia wyłącznie bocznych powierzchni pojazdu.  Mogą również wcierać politurę (przy wyposażeniu w odpowiednie włosie). Konstrukcja wykonana ze stali szlachetnej. Wysokość mycia 1900 mm.

PORTALE MYJĄCE – Portal myjący EVOLUTION EVO-1, 2 lub 3szczotki

Stabilna rama wykonana ze stali ocynkowanej ogniowo, malowanej proszkowo w technologii DUPLEX z zabudową z tworzywa sztucznego.

Szczotki boczne myją pojazd z przodu, z boków oraz z tyłu. Rozsuwanie szczotek następuje poprzez pomiar docisku na elektrycznym napędzie za pomocą siłownika pneumatycznego oraz system sprężyn.

Szczotki boczne schodzą się do osi mycia. Pokrywając przód i tył mytego pojazdu.

Szczotka dachowa FOLLOW-UP

Szyna jezdna szczotki dachowej znajduje się w pozycji mycia przodu pojazdu.

Szczotka unosi się na maskę, przednią szybę oraz dach mytego pojazdu.

Szyna jezdna szczotki dachowej znajduje się w pozycji mycia tyłu pojazdu.

Szczotka myje tył pojazdu, poruszając się zgodnie z kierunkiem jazdy.

EVOLUTION Portal EVO-1 z poprzecznymi pasami

Portal mycia zasadniczego EVO-1, 2 szczotki boczne i 1 system pasów poprzecznych.

Dwie zamontowane z przodu szczotki boczne myją przednią część pojazdu, boki oraz część tylną. Rozsuwanie szczotek następuję poprzez aktywny pomiar docisku szczotki za pomocą siłownika pneumatycznego.

Szczotki schodzą się do osi mycia (pokrywają się przy dwóch parach szczotek). System pasów poprzecznych napędzany jest elektrycznie, myjąc poziome części pojazdu oraz górne pionowe jego części. Portal ten może być zainstalowany za suszarką, jako system tekstylnego dosuszania pojazdu.

EVOLUTION Portal myjący EVO-2, 2 lub 3 szczotki

EVOLUTION Portal myjący EVO-2

Dwie wyprofilowane szczotki boczne myją pojazd pokrywając cały kontur boczny samochodu.  Rozsuwanie oraz zejście szczotek odbywa się za pomocą bezpośrednich napędów elektromotorycznych X-RAIL wraz z falownikami (FU).

Szyny jezdne wychylają się podczas mycia boków z pozycji mycia przodu, na pozycje mycia tyłu pojazdu za pomocą siłowników pneumatycznych. Po skończonym myciu, siłowniki pneumatyczne ustawiają szyny jezdne szczotek do pozycji wyjściowej.

Szczotka dachowa FOLLW-UP: kompatybilna z portalem myjącym EVO-2.

Bezpośredni napęd szczotek

Bezpośredni napęd dla szczotek bocznych portali EVOLUTION oraz szczotki dachowej FOLLOW-UP

w myjniach CHRIST dostępny jest opcjonalnie, zamiast standardowego napędu przekładniowego. Dzięki temu rewolucyjnemu rozwiązaniu oszczędza się nawet do 30% kosztów związanych z użyciem energii elektrycznej ( w zależności od rodzaju włosia szczotek). Prędkość obrotu szczotek może być dowolnie regulowana, dzięki temu można stosować dowolny rodzaj włosia szczotek (od żyłkowych, przez gąbkowe po tekstylne). Każdy napęd bezpośredni współpracuje z falownikiem. Wymiana włosia szczotek możliwa jest bez przebudowy napędu.

Portal myjący Evolution EVO-3, 2 lub 3 szczotki

Dwie wyprofilowane szczotki boczne myją pojazd pokrywając cały kontur boczny samochodu. Na tyle pojazdu następuje intensywny docisk szczotek. Rozsuwanie oraz zejście się szczotek odbywa się za pomocą bezpośrednich napędów elektromotorycznych X-RAIL wraz z falownikami (FU).

Szyny jezdne wychylają się podczas mycia boków z pozycji mycia przodu, na pozycje mycia tyłu pojazdu za pomocą siłowników pneumatycznych. Po skończonym myciu, siłowniki pneumatyczne ustawiają szyny jezdne szczotek do pozycji wyjściowej.

Szczotka dachowa FOLLW-UP: kompatybilna z portalem myjącym EVO-3.

Szczotka dachowa KINEMATIC, wolnostojąca

Ruch naszej szczotki dachowej wykonywany jest bez jakiegokolwiek napędu mechanicznego. Dzięki zastosowaniu zasady przeciwwagi, nasi inżynierowie opracowali perfekcyjny portal do mycia frontu, poziomych powierzchni oraz tyłu pojazdu. Prostota i perfekcja wykonania czynią nasz portal bardzo skutecznym narzędziem mycia poziomych części samochodu. Jeżeli to konieczne, szczotka może być uniesiona za pomocą siłownika pneumatycznego.

Napęd obrotowy szczotki wyposażony jest seryjnie w falownik, dzięki czemu może być zmieniana prędkość obrotów szczotek, a tym samym zastosowane dowolne włosie szczotki.

EVOlucja w systemach myjni tunelowych

Mycie przodu pojazdu: Szczotka dachowa porusza się dzięki popychaniu jej przez pojazd, myjąc tym samym jego przednią część.

Mycie poziomych, przednich części pojazdu: Dzięki zastosowaniu przeciwwagi, szczotka utrzymuje właściwą pozycję.

Mycie poziomych części pojazdu: Szczotka przesuwa się dalej, osiągając swoją maksymalną wysokość mycia pojazdu.

Mycie tylnej części pojazdu: Na tylnej części pojazdu szczotka opuszcza się dopasowując swój ruch do geometrii tyłu samochodu.

Portal mycia zasadniczego EVO-4, 2 szczotki

Czysto mechaniczno – pneumatyczny przebieg mycia.  Precyzja i niezawodność jak w „szwajcarskim zegarku”. Dwie wyprofilowane szczotki boczne obejmują swoim zasięgiem cały boczny kontur pojazdu. Na tylnej części zwiększa się intensywność docisku szczotek.

Rozsuwanie szczotek bocznych na przedniej części pojazdu następuje czysto mechanicznie, poprzez popychanie ich przez myty pojazd. Powrót szczotek do pozycji wyjściowej na tylnej części pojazdu następuje również czysto mechanicznie poprzez regulowane ukośne szyny przesuwu X-Rail. Szyny podczas mycia boków wychylają się z pozycji mycia przodu na pozycję mycia tyłu. Wychylenie to następuje dzięki siłownikowi pneumatycznemu.

Po umyciu pojazdu siłownik pneumatyczny ustawia je do pozycji wyjściowej.

Portal myjący EVO-4S, 6 szczotek

Zajmujący mało miejsca, efektywny zespół portali myjących z następującym wyposażeniem:

  • 1 para szczotek bocznych EVO
  • 1 para szczotek bocznych EVO-1
  • 2 szczotki dachowe FOLLOW-UP
  • 1 system pasów poprzecznych, zabudowa tylna

Powierzchnia zabudowy tylko 9500 mm.

ŁUKI NAKŁADANIA POLITURY – PROTECT-SHINE- łuk nakładania politury, ALU-PRMIEUM, podświetlony LED

Wysokiej jakości łuk z malowanego proszkowo aluminium, z podświetleniem LED na tylnej jego części do nanoszenia politury NANO PROTECT SHINE za pomocą dwóch dysz spieniających. W wyposażeniu oklejenie wg wzoru klienta lub w kolorystyce PROTECT-SHINE. Do tego 25 kg środka PROTECT-SHINE z palety środków chemicznych CHRIST Car Care. Naniesiony środek zostanie wmasowany w karoserię pojazdu za pomocą specjalnych materiałów tekstylnych.

PROTECT-SHINE łuk nanoszenia politury, DURAPROTECT

Łuk z malowanej proszkowo stali nierdzewnej (DURAPROTECT) do nanoszenia politury NANO PROTECT-SHINE poprzez dwie dysze spieniające.

W cenie oklejenie w kolorystyce PROTECT-SHINE oraz 25 kg środka PROTECT-SHINE z palety środków chemicznych CHRIST z linii Car Care. Naniesiony środek zostanie wmasowany w karoserię pojazdu za pomocą specjalnych materiałów tekstylnych.

Dla maksymalnej mocy

Politura nadająca błysk. Efekt naprawczy. Ochrona lakieru PREMIUM.

System pasów poprzecznych, wolnostojący

System pasów poprzecznych, wolnostojący

Stabilna konstrukcja z ocynkowanej ogniowo stali, malowanej proszkowo z zabudową z tworzywa sztucznego.

Poprzecznie, Elektrycznie napędzane pasy zamontowane na czterech uchwytach wykonanych ze stali nierdzewnej DURAPROTECT. System ten (np. Teddytex mikrofaza) myje poziome części pojazdu pasami tekstylnymi poruszając się prostopadle do kierunku jazdy mytego samochodu oraz jego boczne części.

Na przedniej części konstrukcji może być zamontowany łuk nakładania politury.

Prośba o kontakt

Masz pytania dotyczące naszych produktów lub usług?
A może sugestie, którymi chciałbyś się podzielić?
Jesteśmy do dyspozycji i czekamy na wiadomość!