Zdjęcie ogólne tunelPrzyszłość polskiego rynku myjni samochodowych będzie powiązana ze wzrostem wydajności obiektu, spadkiem negatywnego oddziaływania na środowisko i znacząca redukcją kosztów eksploatacyjnych. Przy czym jednoznacznie trzeba zaznaczyć, ze klienci żądają polepszenia jakości mycia. Samochód ma być umyty, zakonserwowany oraz wysuszony  szybko, tanio i bezpiecznie dla powłoki lakierniczej.

Wobec powyższego pytanie nasuwa się samo. Jaka technologia zagwarantuje osiągnięcie tych celów? Odpowiedź brzmi: myjnia tunelowa EVOLUTION –  rozwiązanie sprawdzone innowacyjne i bezpieczne. Myjnia tunelowa nowej generacji to w pełni innowacyjne technologie robotów myjących: precyzyjne systemy docisków szczotek,  agresywne dla brudu, ale delikatne dla lakieru szczotki Sensomix – mieszanka włosia gąbkowego i tekstylnego, linia technologiczna nanosząca profesjonalne środki chemiczne dedykowane dla różnego rodzaju zabrudzeń, systemy wstępnego mycia wysokociśnieniowego oscylacyjnego i rotacyjnego JETSTERAM oraz TIREJET .  Wydajność mycia takiej myjni wynosi od 30 do 100 samochodów na godzinę. Jest to istna „fabryka” mycia samochodów. Co 20 sekund z transportera myjni zjeżdża kolejne lśniące, czyste i przede wszystkim suche auto. Myjnia nie wymaga stosowania ciepłej wody. Można korzystać z pełni biodegradowalnych środków chemicznych, a co najważniejsze 80% użytej wody jest ponownie wykorzystane. Koszty eksploatacji takiej myjni są jednakowe dla okresu zimowego i jak i letniego i kształtują się na poziomie 2 do maksymalnie 3 złotych za mycie jednego pojazdu.  Średnia marża w takiej myjni wynosi ponad 85%. Łatwo policzyć, że przy tak dużej ilości mytych pojazdów oraz tak wysokiej marży, można śmiało stwierdzić, ze biznes ten jest nadzwyczaj opłacalny. Jeżeli cenę mycia pojazdu ustalimy średnio nawet na 15 PLN (aby być konkurencyjnym do myjni samoobsługowych) i przyjmiemy 50 000 tysięcy mytych samochodów rocznie, co wcale nie jest ilością irracjonalną i odejmiemy 15% przychodu na koszty, otrzymamy kwotę bliską 650 000 PLN zysku. Te liczby dają do myślenia inwestorom i coraz większa ich liczba podejmuje decyzje inwestycyjne w tym kierunku. Należy podkreślić, że dzięki dużej innowacyjności urządzeń, inwestycje są chętnie dofinansowywane  z funduszy europejskich. Problemów nie ma również z finasowaniem tego typu urządzeń. Firmy leasingowe chętnie podejmują się współpracy z inwestorami.

Z prawdziwym zadowoleniem obserwujemy, ze myjnie tunelowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem.

Pobierz: Katalog myjni tunelowej – Corrimex

Płyta najazdowa

Wspomaga i ułatwia najazd na transporter niedoświadczonym kierowcom. Jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania myjni. Płyta najazdowa naprowadza przednie oraz tylne koło samochodu na właściwy tor jazdy.

płyta-najazdowa-1024x352
Transporter-łańcuchowy-1024x585

Podwójny transporter łańcuchowy

Pojazdy są transportowane ze stałą prędkością przez poszczególne stacje myjni. Transport pojazdów następuje poprzez rolki pchające koło. Jednostką napędową transportera jest silnik elektryczny, sterowany falownikiem. Silnik zamontowany jest bezpośrednio na wale napędowym. Zintegrowany  bezpiecznik przeciążenia transportera wyłącza awaryjnie cały napęd myjni. Po jego włączeniu, można ponownie uruchomić transporter. Prędkość transportera jest regulowana i może być dopasowana do żądanej wydajności myjni. Wstępują różne długości transportera, w zależności od długości hali i wydajności myjni.

Transporter taśmowy, tworzywo sztuczne

Pojazdy prowadzone są przez poszczególne stacje myjni na taśmowym transporterze, za pomocą zintegrowanych ograniczników, popychających koło. Przy długości taśmy powyżej 36 325 mm zostanie użyte grubsze tworzywo o podwyższonej wytrzymałości. Lewe koła podczas transportowania pojazdu, stoją na transporterze (nie kręcąc się). Silnik zamontowany jest bezpośrednio na wale napędowym. Zintegrowany  bezpiecznik przeciążenia transportera wyłącza awaryjnie cały napęd myjni. Po jego włączeniu, można ponownie uruchomić transporter. Prędkość transportera jest regulowana i może być dopasowana do żądanej wydajności myjni. Wstępują różne długości transportera, w zależności od długości hali i wydajności myjni.

Łuk-Nakladania-piany-1024x768

Łuk nakładania aktywnej piany

Reprezentacyjny łuk, umiejscowiony na wjeździe do myjni, wykonany z malowanego proszkowo aluminium z systemem skanowania długości pojazdów oraz z rozpoznaniem wysokości. Obudowany od frontu przezroczystymi, oklejonymi panelami. Podświetlenie łuku od wewnątrz realizowane jest wyłącznie w technologii LED. Wyświetlacz programów mycia znajduje się z lewej strony łuku i pokazuje sześć odrębnych sekcji, podświetlonych w zależności od wyboru programu.  Ruchomy wyświetlacz na górze łuku jest dostępny opcjonalnie.

System mycia podwozia, przodu oraz tyłu pojazdu

Ten specjalny agregat niezbędny jest w myjniach tunelowych EXPRESS. Natrysk składa się z dwóch rzędów dysz oraz dwóch pomp dozujących środek chemiczny (dla dwóch różnych rodzajów mycia wstępnego).

Pierwszy rząd dysz obejmuje dolną część przodu pojazdu (tam, gdzie znajdują się zaschnięte insekty), drugi rząd dysz obejmuje dolną cześć tylnej części pojazdu (tam, gdzie gromadzi się osad ze spalin).

Mycie-podwozia-1024x662
Mycie-ciśnieniowe-wstepne-JETSTREAM-1024x819

Wysokociśnieniowe mycie wstępne JETSTREAM

Specjalnie dla konceptu myjni EXPRESS, jest efektywnym i bardzo skutecznym łukiem automatycznego mycia wstępnego, aby idealnie przygotować pojazd do wjazdu do strefy mycia zasadniczego.

JETSTREAM EXPRESS myje wstępnie pojazd za pomocą 5 oscylacyjnych zespołów dysz wysokociśnieniowych (dysze punktowe). W kombinacji z dwiema pompami tłokowo-membranowymi przystosowanymi do pracy z wodą z wtórnego obiegu, może wygenerować ciśnienie do 50 bar przy wydajności wody do 140 litrów na minutę. Zespoły dysz spłukują pojazd dokładnie od początku do końca, szczególnie tylną jego część, dzięki czemu może on zostać dokładnie umyty. Poszczególne zespoły dysz pracują zamiennie, w zależności od mytej części pojazdu.

Łuk wstępnego mycia średnim ciśnieniem

Korzystny cenowo łuk mycia wstępnego wykonany z malowanego proszkowo aluminium. Dusze zamontowane są na tylnej części łuku za pomocą konsoli mocującej. Łuk zasilany jest pompą krzyżową 16 bar przy wydajności 100 l/min.

1138
Mycie-kół-progów-poprzeczne-1024x815

Mechaniczne systemy mycia kół

System mycia kół i nadproży, walce poprzeczne. Intensywne mycie szczotką poziomą kół oraz dolnych części boków pojazdu, po stronie lewej i prawej. Obydwie poziome szczotki wychylają się podczas mycia pojazdu, a ich konstrukcja pozwala na idealne dopasowywanie się do jego długości.

System mycia kół, szczotka goniąca

Obydwie szczotki mycia kół naprowadzane są synchronicznie oraz pneumatycznie na każdą parę kół pojazdu. Prawidłowe sterowanie docisku szczotek, segmentowe włosie oraz zintegrowany system nawadniania szczotek powodują bardzo skuteczne mycie kół, nawet o rozmiarze felgi 21”. Mycie kół aktywowane jest poprzez system fotokomórek. Od momentu aktywacji, szczotka porusza się na dystansie około 1 000 mm razem z pojazdem.

Szczotka-kół-goniąca-1024x683

Strefa mycia zasadniczego

Szczotki konturowe KONTEX

2 walce, wysokość mycia wg zamówienia.
Bardzo ważny element w myjniach tunelowych. Wspomaga mycie boczne pojazdów, zarówno progi jak i powierzchnie błotników. Rama wykonana ze stali nierdzewnej.

Strefa-główna-_KONTEX-1024x768

Portale mycia zasadniczego EVOLUTION

Ewolucja w technice myjni tunelowych

Friedrich Schiller mawiał: „Prostota jest wynikiem dojrzałości”. Dotyczy to również portali mycia zasadniczego EVOLUTION: jakość wykonania, przyjazna obsługa, inteligentne sekwencje mycia, kreatywna inżynieria.
Od oszczędzające miejsce portale dla krótkich myjni tunelowych, po moduły wykonujące perfekcyjne całopojazdowe mycie oraz przedłużony przebieg mycia tylnej części pojazdu.

Projekty myjni tunelowych mogą przewidywać wydajność od 30 do nawet 120 mytych pojazdów na godzinę.
Czysto mechaniczno – pneumatyczny przebieg mycia.  Precyzja i niezawodność jak w „szwajcarskim zegarku”.

Dwie wyprofilowane szczotki boczne obejmują swoim zasięgiem cały boczny kontur pojazdu. Na tylnej części zwiększa się intensywność docisku szczotek.

Rozsuwanie szczotek bocznych na przedniej części pojazdu następuje czysto mechanicznie, poprzez popychanie ich przez myty pojazd. Powrót szczotek do pozycji wyjściowej na tylnej części pojazdu następuje również czysto mechanicznie poprzez regulowane ukośne szyny przesuwu X-Rail. Szyny podczas mycia boków wychylają się z pozycji mycia przodu na pozycję mycia tyłu. Wychylenie to następuje dzięki siłownikowi pneumatycznemu.

Po umyciu pojazdu siłownik pneumatyczny ustawia je do pozycji wyjściowej.

Systemy spłukiwania

Łuk spłukiwania, profil aluminiowy, niepodświetlony.
Wszystkie portale, które umiejscowione są przed łukiem spłukiwania, zasilane są z zasady wodą z wtórnego obiegu. Z uwagi na to, że wosk lub osuszacz nanoszony jest za pomocą wody świeżej, myte pojazdy muszą być dokładnie spłukane również wodą świeżą. Wówczas jakoś mycia, ale też jakoś suszenia będą optymalne, ponieważ naniesione środki, będą reagowały we właściwy sposób.

Strefa suszenia

Suszarka AEROFLEX

Suszenie dachu: Dysza dachowa, śledząca kontur pojazdu oraz wychylająca się o 25 stopni z zamontowanym systemem fotokomórek i elektrycznym napędem podnoszenia. Wykonana z anodowanego aluminium. Dwie Energooszczędne turbiny po 5,5 kW każda.

SuszarkaAeroflex_2-1024x766
Strefa-główna_EVO_1-1024x722

Portal dosuszający EVO-1, 3 szczotki

Stabilna rama wykonana ze stali ocynkowanej ogniowo, malowanej proszkowo w technologii DUPLEX z zabudową z tworzywa sztucznego.
Szczotki boczne myją pojazd z przodu, z boków oraz z tyłu. Rozsuw szczotek następuje poprzez pomiar docisku na elektrycznym napędzie za pomocą siłownika pneumatycznego oraz system sprężyn. Szczotki boczne schodzą się do osi mycia. Pokrywając przód i tył mytego pojazdu.

System pasów poprzecznych, wolnostojący

Stabilna konstrukcja z ocynkowanej ogniowo stali, malowanej proszkowo z zabudową z tworzywa sztucznego.
Poprzecznie, Elektrycznie napędzane pasy zamontowane na czterech uchwytach wykonanych ze stali nierdzewnej DURAPROTECT. System ten (np. Teddytex mikrofaza) myje poziome części pojazdu pasami tekstylnymi poruszając się prostopadle do kierunku jazdy mytego samochodu oraz jego boczne części.

Dosuszanie-pasy-poprzeczne-768x1024

System komputerowy myjni tunelowej

Kompletny system komputerowy służący do obsługi myjni, instalacji oprogramowania CHRIST WASH-OFFICE. Składa się z komputera przemysłowego, monitora, drukarki oraz myszki. System służy do prawidłowego ustawiania parametrów myjni, monitorowania oraz jej pełnego zarządzania. System komputerowy kompatybilny jest ze sterowaniem myjni.

Sterowanie-Komputerem-1024x683